Sunday 24 May 2015

Visit Terengganu: Pulau redang Part 3

Hari ke 3 di Pulau Redang. Hari ni (20 mei) birthday en H. Itu la antara sebab kami datang sini sambut birthday en H. Saya plan je, en H yang bayar. Baik x saya..Happy birthday abg! ayat power2 tayah la citer ok..heheh. Ok hari ni kami decide tanak join snorkeling, just nak rehat2 sambil tengok keindahan alam sambil mandi manda depan hotel je. Kalau amik 2 malam tak sempat nak lepak kat bilik.

So, pagi2 macam biasa kejar sunrise. Hari ni matahari tak malu2 lagi macam semalam.

Bot untuk membawa kepulangan resort sebelah
Lepas tengok keindahan sunrise kami breakfast lepas tu balik bilik lepak-lepak kat bilik je..harini kami habiskan masa di bilik layan movie ( bawa hardisk..hahah) sambil biarkan sliding pintu bukak ditemani bunyi deruan ombak yang mendamaikan..eceh..  Keluar lunch lepas tu balik lepak di bilik semula sambung layan movie..last terlena.. syok kot kalau setiap hari camni...boleh dengar bunyi ombak..sukanya pantai dan laut..

Resort yang ada di sepannjang Long Beach

Petang sikit baru kami keluar jalan2 melawat semua resort yang ada disepanjang long beach ni. Sebelah kanan dia ada Redang Reef Resort. Kiri dia Redang Beach Resort, lepas tu Redang Lagoon, Redang Bay Resort, Redang Paradise, Redang Pelangi, Coral Redang Island Resort, Sari Pacifica, dan paling hujung Redang Holiday.

Titian ke Redang Reef Resort
Redang Reef Resort

Bersantai sekejap di Redang Reef
Dalam kawasan Redang Reef ni ada lagi satu pantai di belakang dia...Hammock sini menghadap pantai lagi satu.

Pantai belakang Redang Reef
View Laguna dari titi
Coral Redang

Sari Pacifica

Lepas sampai di hujung jalan, kawasan sekitar Redang Holiday berbatu macam Redang Reef juga. Kami panjat batu dan bergambar. View dia sangat cantik.

Hamparan batuan depan Redang Holiday

Balik semula ke bilik simpan kamera dan ambil peralatan snorkeling dan kembali semula ke kawan pantai sebelah sana untuk pengalaman snorkeling di sini pula. Ikan banyak lagi kat kawasan berbatu.

Lepas penat mandi laut, kami ke kolam renang pula...mandi dalam 15 minit kemudian balik bilik bersiap untuk makan malam. Makan malam kami pada jam 8.30 malam, kami pilih steamboat. Tempat dia di ground floor di Seri Serai Ala Carte Restaurant.Kalau tak cukup kita boleh minta tambah, nak certain seafood saja pon boleh. Kami bertambah 2x. Sendat perut..

Steamboat dinner @ Seri Serai Laguna Redang

Lepas kenyang, kami jalan ke Redang Beach, rehat kat hammock diorang kejap, lepas tu balik bilik berkemas. Sebab esok pukul 9 am kena check out utk feri pertama ke tanah besar. Asal kami ambil pukul 11.30 tghari, tapi tadi tukar sebab risau sampai lambat. Esok nak singgah banyak tempat. Tengah berkemas baru teringat kami tak beli souvenir lagi. En suami keluar mencari di More More Tea Inn, tapi dah tutup. Masa ni pukul 10 malam. Esok tak sempat tunggu diorang buka. Nasib baik dekat Redang Beach ada.